Alla inlägg under september 2010

Av Ellen - 20 september 2010 11:57

Det går jätte bra med maten för Isabelle vilket är jätte skönt. Har ju haft lite oro inför det.

Än så länge har hon testat köttfärssås o spagetti, biff stroganoff o kalops.

Idag tänkte jag att hon skulle få kyckling :) Hoppas hon tycker att det är lika gott.

Hon gapar som en liten fågelunge efter maten hihi.

Tog en bild igår när Jimmy gav henne gröt som jag tänkte lägga in i slutet av detta inlägg.


Igår slapp jag laga middag, Jimmy ville kocka så gärna för mig =)

Han gjorde karrékotletter, stekt potatis, stekt lök o gräddsås.

Idag tänkte jag göra fisk, det äter vi för sällan...


Hade tänkt baka hallon o blåbärspaj i veckan men självklart glömmer jag köpa det viktigaste. HALLON O BLÅBÄREN!!! =(


Nej nu ska jag fixa mat till min lilla prinsessa.



  

Av Ellen - 18 september 2010 18:08

Nu är man 1 år äldre, hela 21 år. Fick en ny kamera av mina älsklingar o den är kanon, jag älskar den =)


Nu har vi slutat med smakportioner till Isabelle. Så nu får en hel portion kötträtt till middag o sedan får hon en portion gröt på eftermiddan som "mellanmål" eller vad man ska kalla det. Så hon äter bara 2 mål med ersättning o det är det första o sista målet på dagen. Innan har hon ätit ersättning 4 ggr om dagen kl 8, 12,16 o 20.

Men nu äter hon kötträtt kl 12 o gröt kl 16.

Hennes favorit verkar vara gröt o fruktpuré.

Emellanåt säger hon "mmm" o då tolkar jag det som att det är gott =)


Idag tog hon även sina första steg i sin gåstol =) Som mamma blir man stolt över såna saker, för någon som inte själv har barn så tycks det kanske inte vara något märkvärdigt, men är man förälder så är det annorlunda. Iallafall för min del.


  

Av Ellen - 14 september 2010 21:17

Har nu börjat så smått med att ge Isabelle kött. SÅ igår började jag med att ge henne köttfärssås o spagetti o samma även idag. Men idag efter ett par skedar spände hon sig o skrek så hon reagerade kanske på något? Lök kanske?

Har läst att man ska vara försiktig med det, men är ju inte så lätt att undvika det när man ger henne burkmat precis.


Tog ett bad med Isabelle ikväll o hon verkligen älskar det.

Hon plaskar o sprallar som bara den, hela badrummet blir ju blött haha.

Efter badet åt hon o en stund senare somnade hon, så hon somnade redan kl 8 ikväll.

  

Imorrn fyller jag år o då får jag besök av Hanna o hennes dotter Nathalie som blir 6 månader imorrn. Så det skiljer inte så mycket mellan henne o Isabelle vilket är kul =)


Får nog snart hoppa i säng så man orkar med sin födelsedag :D

Natti

  

Kan inte se vem hon är lik längre, förut var hon väldigt lik Jimmy.

Av Ellen - 9 september 2010 18:40

Idag har inte hänt allt för mycket. Jimmy har varit hemma från jobbet då han kom hem igår med feber o förkylning. Hoppas bara att han inte smittar mig o prinsessan.

Idag tog Isabelle ett bad med sin pappa, hon ääälskar att bada =)


Gjorde hemmagjord pizza till middag idag o de är ju inte helt fel.


Imorrn har jag fullt upp. Ska handla, städa, baka o göra smörgåstårta.

Inte ofta jag har så mycket att göra, men det kan vara skönt ibland :)


Tänkte bjuda på lite bilder från denna dag =)

  

Isabelle är på rymmen haha. Hade inte ens lagt henne på det hållet så hon har snurrat lite haha, busfia <3


   



   


Av Ellen - 8 september 2010 19:40

Idag har jag bakat lite vaniljhorn, det är så gott. Smälter i munnen =)

Har även lagat en gratäng med potatis o kassler i. Gick att äta iaf.

Inte ofta jag blir nöjd med det jag lagar eller bakar. Förutom min smörgåstårta som alltid brukar bli god :D

Ska göra en på fredag som jag ska bjuda på på lördag då jag ska firas av familjen.

Har valt att inte firas av vänner i år då jag inte träffar de o knappt har någon kontakt med de längre :( Så det känns lite meningslöst.

Men jag har slutat höra av mig till de som inte hör av sig till mig...

Tycker att det är inte mer än rätt egentligen. Eller?


Fyller år om en vecka o den dagen jobbar Jimmy så dagen spenderas med min lilla trollunge. Hade ju varit trevligt med lite vuxet sällskap också men men..


I måndags var vi på BVC o där fick Isabelle 5-månaders vaccinationen så hon fick feber på kvällen som höll i sig i ett dygn :(

Hon vägde 6420 gr o var 64 cm lång. Mammas stora flicka! <3

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards