Alla inlägg under december 2010

Av Ellen - 20 december 2010 22:21

Dagen började bra. Fick lite gjort här hemma. Diskade, tvättade, dammsugade, tog ner gardiner o gardinstänger.

I eftermiddags började det flimra för mina ögon, kunde knappt se :S

Sen kom yrseln, huvudvärken o illamåendet. Kände mig helt matt i kroppen :S

Efter 2 panodil o lite sömn så mådde jag bättre. Hade tur att Isabelle sov 2,5 timme så jag med kunde sova lite.

Vill absolut inte bli sjuk när det är jul, det är den sämsta tiden att bli sjuk.

Vill inte missa julfirandet.

På torsdag ska vi hem till mamma o fira där, på julafton ska vi till vånga o fira med Jimmys familj o på juldagen ska vi fira med min pappa.


Nu blir det ingen mer skrivit då Isabelle ska pilla på datorn haha.




Av Ellen - 16 december 2010 17:20

Igår hade vi Vicke o lille Thimmy på besök :) Fikade o traggade en massa skit.

Idag har vi inte gjort så mycket. Har diskat lite o tvättat en maskin. Annars har vi bara busat :) Verkar som om Isabelle blivit lite förkyld. Hon snorar o nyser, stackaren :(

Inte vara sjuk när det är jul bara.


Inget roligt väder idag precis :(

Är lite orolig för Jimmy som ska köra hem från landskrona ikväll i detta väder :(


Lilla söta Thimmy :)

  

Av Ellen - 14 december 2010 22:21

Det har varit en ganska tuff dag idag. Isabelle har inte alls varit som hon brukar.

Idag har man knappt kunnat lägga henne ifrån sig eller lämna rummet förrän hon skrikit. Hon har varit sådan hela dagen o sån brukar hon inte vara.

Hoppas det inte är så imorgon. Men det är hon nog inte :)

Imorrn får vi besök av hennes faster o lille kusin o då kommer hon nog vara glad för det brukar hon vara när vi får besök =)

Annars också för den delen.

Det tråkiga är bara att hon inte kan sova i sin säng. Har försökt lägga henne där när hon är trött men hon bara rullar o snurrar o har sig o ska absolut inte sova där.

Men hon kan somna själv på golvet i tvrummet när jag sitter i soffan.

Önskar bara att hon ville somna o sova i sin säng.

Bara 10 dagar kvar till julafton :D

Längtar så.

Ska bli extra roligt nu när Isabelle också ska fira jul, hon kommer försvinna bland alla julklappar haha.


Ska nog snart sova jag också så jag är pigg när vi får besök imorrn :)


Natti

Av Ellen - 5 december 2010 20:01

Kvällen igår spenderade vi i vånga hos Vicke o Jimmy med familj. Vi köpte med oss tårta o kakor som vi åt :) Hade en trevlig kväll. Vi kom hem vid 11 o då va Isabelle pigg efter att ha sovit i bilen på väg hem. Så hon somnade inte förrän 1 inatt :( Men sovmorgon fick vi minsann idag, till kl 11!! Hon är inte klok denna unge haha.

Så utvilad va man allt :)


  

Isabelle i koftan jag hade när jag va liten.


Idag var vi o handlade på MAXI. Köpte julskinka som vi griljerade tillsammans.

Så ikväll åt vi ett litet "minijulbord" med köttbullar, prinskorvar, skinka, ägg, rödbetssallad, majonäs, stekt potatis o senap.

Gott va de men mätt blev man :)


Har börjat få Isabelle att äta välling nu. Först vägrade hon ju men nu har vi lurat henne lite o blandat ersättning o välling. Har börjat öka med mer o mer välling nu o det funkar :D  

Av Ellen - 2 december 2010 14:08

 

Mitt allt <3


  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards