Alla inlägg under oktober 2010

Av Ellen - 27 oktober 2010 22:20

Man kan ju inte annat än att älska denna goa tös. Hon får en glad även de deppigaste dagarna. Hon är solen i mitt liv. Vad skulle jag gjort utan dig min prinsessa? Du är allt o lite till <3<3<3 Älskar dig över allt annat.

  

Av Ellen - 27 oktober 2010 21:50

Känner att jag verkligen behöver komma ut o göra nånting.

Bio eller va fan som helst. Men jag skulle verkligen behöva göra nånting. Vad som helst. Jag gör aldrig nånting. För en stund vill jag bara vara en människa o inte mamma. Kunna göra nånting medan Isabelle är med sin pappa.

Jag tror jag behöver det. Bara vara jag!

Även föräldrar behöver det. Eller hur?

Måste ju kunna tänka på sig själv nångång.

Har aldrig nån tid för mig själv då jag bara kan tänka på mig o göra vad jag vill.

Hade varit skönt o avkopplande.

Problemet är ju bara med vem o hur jag ska ta mig hem igen...

Behövde bara skriva av mig.

Massor av tankar i huvudet.


Lite fler kommentarer hade ju inte skadat...


Av Ellen - 27 oktober 2010 16:56

Har haft besök av Vicke o lille Thimmy idag. De kom med fika så bjöd jag på kaffe.

Isabelle fick mysa med sin kusin o busa med sin faster =)

Trevligt med besök nu när det är så ensamt o ingen man kan hälsa på för man inte kan ta sig nånstans o ingen som tar sig hit.

Men Jimmy har sagt att han kan köra mig om jag skulle vilja hälsa på någon.

Nu ska jag göra lite gröt till Isabelle.

  

Av Ellen - 24 oktober 2010 13:28

Allting var mycket bättre när man var yngre. Då hade man en bästa vän eller nära vänner som man kunde prata med om allt. Nu är det andra tider....Tuffare tider.

Av Ellen - 22 oktober 2010 21:51

Isabelle har börjat med något nytt o tramsigt nu. När hon äter så ska hon spotta ut maten, efter ca 10 skedar så slutar hon o äter som vanligt. Tramsmaja.

Men idag åt hon nästan en hel burk med lasagne. Hon är väldigt kräsen dessutom. Hon tycker inte om kyckling, kalops o fisk funkar bara ibland. Favoriterna är spagetti o köttfärssås o biff stroganoff.


Känns som om skiten är tillbaka igen så smått. Emellanåt kommer det attacker...

VILL INTE TILLBAKA DIT!!!!!!


Mammas hjärta <3<3<3  

Av Ellen - 20 oktober 2010 13:21

Varför får man aldrig höra att man duger, att man är bra precis så som man är?

Istället får man bara en massa negativt hela tiden.

Känner att man inte duger o inte passar.

Verkar som allting man gör är fel....
När ska man få känna att man är bra o att man kan göra nånting som är uppskattat?

Är det för mycket begärt?

Tydligen.....

 

  

Av Ellen - 19 oktober 2010 16:15

Förstår inte vad det är med mig. Tycker jag mår konstigt varje dag. Extremt trött, snurrig o allmänt seg. Varför mår jag så???


Sitter o kollar på SOS Gute på tvn nu, tycker såna program är intressanta att kolla på.

Av Ellen - 19 oktober 2010 12:01

Tisdag igen o Jimmy började jobba idag igen. Han va ju i Polen o jobbade på sina lediga dagar så han va ledig igår istället. Bara för det så känns det som måndag idag. Igår hände det inte så mycket. Vi hade ett par som kollade på lägenheten o de verkade intresserade. Efteråt körde vi o handlade, alla 3 va inne på MAXI för första gången tillsammans. Isabelle älskar att vara i affärer o där det är mycket folk. Det var en äldre tant som frågade var vi hade köpt den lilla trollungen, haha.


Vi la oss kl 21.00 hela familjen, alla va skit trötta igår.

Jimmy gick upp vid 6 men jag o Isabelle sov vidare till halv 9 för då ringde Jimmy o väckte oss.


Jar även tänkt ut vad jag ska göra för mat nu 3 dagar framåt. Brukar aldrig planera så men tyckte jag kunde börja med det.

Så idag blir det lasagne o sallad. Imorgon blir det fisk, potatismos o sallad. Torsdag blir det köttgryta, ris o sallad.


Häromdan testade vi att låta Isabelle sitta själv (har vi gjort förut också men då trillade hon bara omkull) men nu kunde hon sitta själv i ca 1 minut. Så duktig :D


    

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards