Alla inlägg under november 2010

Av Ellen - 23 november 2010 23:25

Har varit på BVC idag. Som tur var så fick vi skjuts av Isabelles farmor så vi slapp gå i detta hemska väder. Hon har inte växt så mycket sen sist men de är ju inte så konstigt så länge som hon sover om dagarna. Hon hinner ju bara med 4 mål per dag. Så vi skulle försöka klämma in ett mål till, tex macka med leverpastej eller mjukost.

Hon tyckte även att vi skulle börja med välling men det gillar ju inte Isabelle.


Har haft besök av mamma idag. Jag bjöd henne på middag, potatisgratäng o kassler :)


Jimmy kom hem idag, skulle egentligen va borta till torsdag.

Men rätt som det va så står han här utan förvarning haha.


Det snöar :D

Av Ellen - 22 november 2010 21:23

Ligger i sängen med Isabelle o kollar på när hon brottas med kuddarna haha <3

Har inte gjort så mycket idag. Men jag har rensat ut kläder jag inte använder o så har jag diskat lite. Hade tänkt börja packa ner glas som står i vitrinskåpet men jag kunde inte vika flyttlådan så de blev inte så mycket av det haha.


Hoppas på uppehåll imorrn för då ska vi till BVC. Blir nog sista gången här i bromölla, lite trist bara eftersom vi tycker så bra om henne vi går hos. Hon är jätte trevlig.


Man har ju tid att tänka en del också när man är själv om dagarna.

Många tankar som cirkulerar i mitt huvud emellanåt.

Jag hör inte av mig till folk då de sällan hör av sig till mig.

Men när jag väl får för mig att göra det så får jag inget svar. HMM.

Ibland duger man tydligen, men bara ibland.

Skiter snart i att höra av mig överhuvudtaget. För ärligt talat så känns det som om jag inte har några vänner! Det är så jag känner.

Bli arga eller irriterade eller vad ni vill men det är så jag känner.

Duger jag inte för att jag inte kan ta mig nånstans? Eller för att jag "bor för långt iväg"? Men som jag ser de så är de inte jag som bor långt iväg, de är ni!

Så kan man ju också se det....

Antar att detta inlägg fick vissa lite arga men jag är bara ärlig!

Av Ellen - 22 november 2010 12:33

Var på Eko igår o handlade de sista julklapparna så nu är det ur världen. Skönt att ha det fixat =) Här är en jävla massa, men de är ju bara jul en gång om året ;) haha. Som tur är..

Efter det körde vi hem till Jimmys mamma o fikade o firade henne eftersom hon fyllde år i torsdags.


På vägen hem krockade vi med ett vildsvin.

Det kom ett gäng på 4 st, den första gick framför bilden så Jimmy hann bromsa.

Men svin nr 2 sprang rakt in i sidan på bilen, på Isabelles sida.

Men hon sov som en stock o märkte inget.

Men jag o Jimmy hörde o kände smällen.

Bilen bakom oss fick också ett vildsvin i sin bil.

Så vi fick stanna o ringa o anmäla det så det kom jägare med hundar som hittade spår efter dem, men de skulle fortsätta nu på morgonen.


Jimmy har kollat på bilen nu o där var bula =(

Så han ska in till volvo med bilen o så får han betala självrisken på 3000 spänn.

Pengar man egentligen inte har, jävla vildsvin!


Men jag är jävligt glad över att vi inte fick ett svin upp på motorhuven o att hon bakom oss inte låg o tryckte oss i röven så hon körde in i oss.

Så vi hade ändå tur i oturen.
På den vägen varnar de inte ens för vildsvin. Det borde de kanske göra.

Det var tydligen en bil till samma kväll efter oss som hade krockat med ett vildsvin på samma väg.


Isabelle är förkyld. Jätte snorig, har försökt använda nässugen men hon blir skit arg o drar ut den eller vrider på huvudet.

Av Ellen - 16 november 2010 12:58

Igår körde jag, Jimmy, Jimmys bror Daniel o hans sambo Stina till Ullred. Under tiden var Isabelle hos sin farmor =)

Vi kom fram till Ullared vId 12, det är perfekt o komma dit då för då slipper man kön. Fattar inte meningen med att stå flera timmar i kö.


Vi handlade rätt mycket. Vagnen var full.

Men vi köpte en saccosäck med barbapapa till Isabelle som hon ska få i julklapp, den tog ganska stor plats. Var tillbaka i vånga igen vid halv 7 på kvällen.


Höll på att sätta hjärtat i halsen ett par gånger igår när folk inte kan köra bil.

Höll på att krocka med 2 lastbilar bara för att de kör rakt ut mitt framför en. Hade inte Jimmy tvärnitat den ena gången så hade vi kört in I den.

Blir så jävla förbannad.

Hatar lastbilar o har alltid gjort. De har tydligen ingen respekt för andra när de kör.


Idag har jag slagit in lite julklappar, men Isabelles berg med julklappar väntar fortfarande haha. Vet inte hur vi ska slå in saccosäcken haha.

Men de löser sig nog =)

Av Ellen - 13 november 2010 19:36
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Ellen - 12 november 2010 22:23

Har nyss tagit mig ett bad, behövde koppla av lite för mig själv.

Isabelle o Jimmy har somnat, men Isabelle måste äta en gång till innan natten.

Idag sov hon till kvart över 9 :O Sikken sömntuta till dotter man har ;)

Jag klagar inte. Får passa på o njuta nu medans hon sover så länge, man vet ju inte när det ändras.


Har kommit in i en depp period.

Märker det när det gäller att äta.

Har knappt inte ätit de senaste dagarna.

Igår tex så åt jag bara 2 knäckemackor på hela dagen!

Minns när jag mådde som sämst när min panikångest var som värst, då åt jag knappt heller o då gick jag ner i vikt..

Skulle behöva gå ner nu med men kanske inte på detta viset.


Tycker det är riktigt tråkigt att blogga när man aldrig får kommentarer.

Många som läser men inga kommentar. Skit tråkigt!

Av Ellen - 9 november 2010 15:55

Vet egentligen inte vad jag ska skriva här hehe.

Händer inte så värst mycket. =(

Så det blir väl mest en massa onödigt tragg som vanligt ;)


Fick ringa BVC idag o ändra tiden då den var kl 9 på morgonen o vid den tiden brukar hon vakna eller äta frukost o skulle jag sedan göra oss klara o gå ner där så hade det blivit lite stressigt så jag fick en tid på eftermiddagen dagen innan o det passar mycket bättre.

Har en riktig sömntuta till dotter =)

Hon är precis som sin mamma o pappa haha.


Hon vägrar somna i sin egen säng.

Så fort hon är trött o man lägger henne där så verkar hon plötsligt jätte pigg o sprallar, leker o pratar. Busunge.


Fick en chock igåkväll när plötsligt nyckeln sattes i låset o in kom Jimmy.

Hans jobbarkompis skulle tydligen iväg på annat jobb så Jimmy fick köra hem han igen o då tyckte Jimmy att han lika gärna kunde sova hemma o köra ner igen imorse.


Någon mer som ser på Pensionärsjävlar?

Haha jag älskar dem. Var får dem allt ifrån?


På lördag ska vi köra hem till pappa o hälsa på i hans nya lägenhet o se hur han har det =)


På måndag ska jag o Jimmy till Ullared o köpa julklappar. Det ser jag fram emot.

Skönt att komma iväg lite.

Jag o Jimmy behöver göra något bara vi 2, det gör vi ju så sällan o det behöver småbarns föräldrar. Så jag hoppas på en toppendag med honom <3


Jag kommer inte ge ut lösen till den låsta bloggen då jag bara behövde skriva av mig o de är inte meningen att någon ska läsa egentligen så nu behöver ni inte fråga mer =)

Av Ellen - 4 november 2010 16:59

Min mamma har köpt 2 söta julklänningar till Isabelle =)

Längtar tills julen, det är så mysigt o jag längtar tills de säljer julskinka så jag kan göra det för de är ju så gott =)


    

Den till vänster är från Lindex, den till höger är från KappAhl.

Hon kommer bli så fin så =)


Vi har inte riktigt bestämt hur vi ska fira jul ännu.

Men lillejulafton firas hemma hos mamma med mina 2 bröder o då får hon ha den klänningen till höger, får ju ha den andra på julafton =)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards